Sporttevékenységek a szabadidőben
A délutáni sportfoglalkozás célja, hogy a tanulók ismerjék a testnevelés és sport egészségügyi és prevenciós értékeit. Váljon a rendszeres fizikai aktivitás magatartásuk részévé. Ismerjék motoros képességeik szintjét, a motoros képességek fejlesztésének módját, a mozgásos játékokat, a verseny örömét, és igényeljék azt.
Célunk 2015. szeptember 15-én az volt, hogy olyan sportágakkal is megismerkedjenek a diákok, ami az iskolai tananyagban nincs benne (csocsó, gumiasztal, asztalitenisz). Ezzel is igyekeztünk színesíteni a testnevelés tantárgy anyagát. A testnevelés az egyedüli tantárgy az iskolai tárgyak rendszerében, amely a tanulók egészséges testi fejlődését elősegítheti. Jelentőségét csak fokozza az a tény, hogy az urbanizáció és a technikai fejlődés hatására életünk mind szegényebbé válik mozgásban. A rendszeres, folyamatos edzés akkor igazán hasznos, ha évről évre megmarad, és az egész életet végigkíséri. Ha rendszeresen sportolunk, a szervezet igényelni fogja, „követelni” a megszokott sporttevékenységet. A rendszeres mozgástevékenység hozzászoktatja a szervezetet a terheléshez, és a szervezetben kifejlődik az állandó „mozgáséhség”. A megszerzett kondíció csak addig tart, míg edzésben vagyunk. Ezért a rendszeres és főleg az életre szóló edzéseknek van igazán egészségmegőrző hatásuk. Lényeg, hogy olyan testmozgást, sportot válasszanak a tanulók, melyet rendszeresen, szívesen, örömmel végeznek, mert ez lesz a serkentő annak, hogy életreszólóan beépítsék majd a mindennapi életükbe. Célunk volt az is, hogy a közösségi létezés új oldalának bemutatása révén, a diákok számára élményt adjon a természet közelsége, a közösség formálása. Nekünk az volt a feladatunk ezekkel a foglalkozásokkal, hogy ráébresszük ezekre a tevékenységekre a gyerekeket.
A tevékenységet a TÁMOP-3.1.4. C -14-2015-0193 EMIR azonosítószámú projektből finanszíroztuk.
Szögyényi Gábor