Pontos idő, Névnap

Iglón jártunk

Tarr Anita
11.C

A Comenius Iskolai együttműködések pályázatának szlovákiai találkozóját nagyon vártuk már. Az eddigi találkozók során már jól összebarátkoztunk a lányokkal, és mindig remekül éreztük magunkat együtt.

A mostani utazás 2014.09.14-19-ig tartott.

Vendéglátóink nagyon jó programokat állítottak nekünk össze. Megismertük Iglo - vagyis Spisska Nova Ves - városát, majd ellátogattunk Poprad-ra, ahol egy kellemes séta után a Tatralandia vízi élményfürdő csúszdaparkját próbáltuk ki.

Az iskola bemutatása, a szlovák iskolarendszer megismerése után közösen sportoltunk és elfogyasztottuk vendéglátóink által tiszteletünkre főzött gulyáslevest.

Az esték is mindig közös programokkal teltek: pizzázás, bowling és séta a város központjában.

Az utolsó előtti napon Lőcsével ismerkedtünk meg. Hallhattunk a Fehér asszony valamint a város közepén álló szégyenketrec történetéről is. Délután a szepesi várat foglaltuk el aminek nagyon érdekes története van, maga a vár és az udvara is hatalmas. Gyönyörű kilátás tárult elénk innen a környékre, a Tátrára, a hegyekre.

Az utolsó nap volt a legizgalmasabb. A Szlovák paradicsomban túráztunk. Cingovból indultunk és egészen a Mihály kilátóig mentünk. A kilátó sziklacsúcsán nemcsak a kilátás, hanem a levegő és a környező erdők is csodálatos élményt nyújtottak. Egy rövid piknik után elindultunk vissza. Kalandok sora következett: bokáig érő sárban, sziklákon át a Hernád folyó mentén vezetett utunk, ami nem mindig volt veszélytelen a számunkra. Ez a túra nagyon jól összekovácsolta a csapatot, hiszen a Szlovák diákok segítettek nekünk és irányítottak minket. Mint megtudtuk a túra 10 km volt, de vezetőinknek köszönhetően, még plusz két kilométert gyalogoltunk az gyönyörű erdőn át.

Elmondhatjuk, hogy ez eddig csak szlovák vendéglátóinknak jelentette a paradicsomot, de most már nekünk is. Feledhetetlen élményekkel telítődtünk, és szavakkal leírhatatlan mindaz a szépség, amit láttunk.

Útvonal:
Čingov (495m) - - Tomášovský výhľad [1:00] - Lesnica - Čingov (495m) [3:05]. .-)

Útvonalunk profilja:

Kellemesen elfáradva, de csodás emlékekkel jöttünk haza. Nagyon várjuk, hogy márciusban ismét meglátogassuk partnereinket, reméljük, részesei lehetünk a következő utazásnak is.