Beszámoló az „SaWe” „Schüler als Wirtschaftsexperte”(2013-2015) Comenius Iskolai Együttműködések pályázat első évéről
Az együttműködés a 2013/14-es tanévben indult, s 2013 októberében került sor az első projekttalálkozóra itt Magyarországon. Ennek során ütemesen kidolgoztuk a projekt megvalósításának menetét.
Nézzük, milyen eredményeket értünk el eddig, mit valósítottunk meg.
Pályázati felhívás keretében „logó” készítési versenyt hirdettünk. A logót úgy képzeltük el, hogy egyértelműen érzékelhető legyen rajta az, hogy mely országok vesznek részt, és mi a témája a projektnek. Több elképzelés született, a minőségi munkák között a legismertebb közösségi portálon szavazást indítottunk, és a legtöbb szavazatot kapott logó lett a projekt közös logója.
2014 februárjában Infó-napot tartottunk, melyre rengeteg érdeklődő érkezett. Itt bemutattuk a projektet, a céljait, valamint „ A pénz fejlődése” címmel pályázatot hirdettünk a tanulóknak a projektben való részvételre. Itt a célunk az volt, hogy igényes 4-5 oldalas pályaműveket készítsenek a diákok. A beérkezett pályaműveket értékeltük, és alapjában véve elmondható, hogy azok a tanulók, akik foglalkoztak a témával igyekeztek több oldalról megközelíteni a témát, színes ábrákkal, képekkel, grafikonokkal színesíteni a pályaművet. Kicsit sajnálatos, hogy forrásként csak az internetes portálokhoz ragaszkodtak, ami a mai fiatalságra egyértelműen jellemző, és saját tapasztalataikat nem építették be munkájukba.
A diákság körében felmérést készítettünk SMART szavazógépes rendszer segítségével. A kérdőív arra kereste a választ, hogy mennyire vannak tisztában a diákok a pénzügyi, gazdasági szektor alapfogalmaival, a pénzügyi, banki szektor működésével. Az eredmények sajnos rosszabbak az elvártnál, hiszen az eredmények 50% alatti teljesítményt mutatnak. Így egyértelmű, hogy igen is foglalkozni kell ezzel a témával, s a gazdasági kompetenciák fejlesztése kiemelt feladat kell hogy legyen az oktatásban!
A résztvevő diákokkal elkezdtük a háztartások pénzügyi helyzetének elemzését. Feljegyeztük, hogy milyen bevételi, valamint kiadási tételek szerepelhetnek a házi büdzsében. Célunk az lesz, hogy felvázoljunk egy olyan racionális családi gazdálkodási modellt, amely több éven át fenntartható, valamint ki szeretnénk emelni, hogy a családok milyen preferencia-sorrendet állítanak fel a pénzügyi gazdálkodás során.
Felvettük a kapcsolatot a helyi pénzintézet vezetőjével, ahová 2014 áprilisában szakmai kirándulást tervezünk a projekt résztvevőivel. A találkozó célja a pénzügyi szektor ezen ágazatának, és az itt folyó munkának a megismerése.
Két magyarországi partnertalálkozót szerveztünk, valamint ellátogattunk Lengyelországba. Minden partner bemutatta, hogy az eltelt egy év alatt mit értek el, és ezt kiállítás formájában meg is lehet tekinteni a Naményi úti iskolarészben.
Közösen elkészítettünk egy többnyelvű gazdasági szótárt, Német- magyar- szlovák-lengyel nyelven.
A szakmai munkák továbbfolytatódik még. A következő tanévben, Szlovákiában kétszer, és Lengyelországban még egyszer folytatjuk a pályázat lebonyolítását.
A második évben az eddig szerzett ismeretekből egy interaktív társasjátékot készítünk közösen.
Bízunk benne, hogy sikeres együttműködést valósítunk meg!
Nézzük, milyen eredményeket értünk el eddig, mit valósítottunk meg.
Pályázati felhívás keretében „logó” készítési versenyt hirdettünk. A logót úgy képzeltük el, hogy egyértelműen érzékelhető legyen rajta az, hogy mely országok vesznek részt, és mi a témája a projektnek. Több elképzelés született, a minőségi munkák között a legismertebb közösségi portálon szavazást indítottunk, és a legtöbb szavazatot kapott logó lett a projekt közös logója.
2014 februárjában Infó-napot tartottunk, melyre rengeteg érdeklődő érkezett. Itt bemutattuk a projektet, a céljait, valamint „ A pénz fejlődése” címmel pályázatot hirdettünk a tanulóknak a projektben való részvételre. Itt a célunk az volt, hogy igényes 4-5 oldalas pályaműveket készítsenek a diákok. A beérkezett pályaműveket értékeltük, és alapjában véve elmondható, hogy azok a tanulók, akik foglalkoztak a témával igyekeztek több oldalról megközelíteni a témát, színes ábrákkal, képekkel, grafikonokkal színesíteni a pályaművet. Kicsit sajnálatos, hogy forrásként csak az internetes portálokhoz ragaszkodtak, ami a mai fiatalságra egyértelműen jellemző, és saját tapasztalataikat nem építették be munkájukba.
A diákság körében felmérést készítettünk SMART szavazógépes rendszer segítségével. A kérdőív arra kereste a választ, hogy mennyire vannak tisztában a diákok a pénzügyi, gazdasági szektor alapfogalmaival, a pénzügyi, banki szektor működésével. Az eredmények sajnos rosszabbak az elvártnál, hiszen az eredmények 50% alatti teljesítményt mutatnak. Így egyértelmű, hogy igen is foglalkozni kell ezzel a témával, s a gazdasági kompetenciák fejlesztése kiemelt feladat kell hogy legyen az oktatásban!
A résztvevő diákokkal elkezdtük a háztartások pénzügyi helyzetének elemzését. Feljegyeztük, hogy milyen bevételi, valamint kiadási tételek szerepelhetnek a házi büdzsében. Célunk az lesz, hogy felvázoljunk egy olyan racionális családi gazdálkodási modellt, amely több éven át fenntartható, valamint ki szeretnénk emelni, hogy a családok milyen preferencia-sorrendet állítanak fel a pénzügyi gazdálkodás során.
Felvettük a kapcsolatot a helyi pénzintézet vezetőjével, ahová 2014 áprilisában szakmai kirándulást tervezünk a projekt résztvevőivel. A találkozó célja a pénzügyi szektor ezen ágazatának, és az itt folyó munkának a megismerése.
Két magyarországi partnertalálkozót szerveztünk, valamint ellátogattunk Lengyelországba. Minden partner bemutatta, hogy az eltelt egy év alatt mit értek el, és ezt kiállítás formájában meg is lehet tekinteni a Naményi úti iskolarészben.
Közösen elkészítettünk egy többnyelvű gazdasági szótárt, Német- magyar- szlovák-lengyel nyelven.
A szakmai munkák továbbfolytatódik még. A következő tanévben, Szlovákiában kétszer, és Lengyelországban még egyszer folytatjuk a pályázat lebonyolítását.
A második évben az eddig szerzett ismeretekből egy interaktív társasjátékot készítünk közösen.
Bízunk benne, hogy sikeres együttműködést valósítunk meg!