Pontos idő, Névnap

napja lesz.

Legutóbbi képek

Határtalanul Erdélyben

A baktalórántházi Vay Ádám Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium diákjai újra esélyt kaptak a Határtalanul pályázat keretében Erdélybe látogatni. A pályázatot a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. hirdette meg a magyarországi és a külhoni magyar diákok közötti kapcsolatok megteremtésére, erősítésére.

A program során ahatárainkon túli partneriskola tanulóival közösen csodálatos kirándulásokon vehettünk részt. Meglátogattuk a barcarozsnyói, a kőhalmi és a fogarasi várat. Megismerkedhettünk a várak infrastuktúrájával, a diákok a korabeli várvédelmi eszközöket, építészeti megoldásokat is szemügyre vehették, elmélyítették hadászati ismereteiket, melyet később beépíthetnek a rendészeti tanulmányikba. A kapcsolatépítés is fontos célja volt a pályázatnak, s a tanulók között már ekkor barátságok szövődtek, a közös programok és utazások pedig igazán lelkes és összetartó csapattá kovácsolták őket. Olyan vidékeken jártunk, amelyek az erdélyi diákok számára is újdonság volt, hiszen ahogyan elmondták, még ők sem voltak soha ezekben a várakban. Az utazásunk során megálltunk Erdély és Székelyföld egyik legnagyobb váránál, Marosvásárhelyen és megtekintettünk Erdély egyik leglátványosabb és legjobb állapotban megőrzött középkori építményét, a segesvári várat, amely a világörökség része. A fárasztó programokat este Csíkszentdomokoson a Kárpátia panzióban pihentük ki. A búcsúest a további közös programok megbeszéléséről, az élmények felidézéséről szólt, s már most megfogalmazták tanulóink, hogy legszívesebben maradnának ezen a gyönyörű vidéken, míg az erdélyi magyar diákok izgatottan várták az utazásukat.

A következő hetet ismét az erdélyi tanulókkal töltöttük, ekkor ők látogattak el hozzánk. A programnak megfelelően meglátogattuk a külhoni diákokkal a honfoglalás kori földvárakat, a Zempléni –hegység kővárait. Egy csodálatos napot tölthettek el Petneházán a Vágta lovastanyán, ahol elkészítettük az egyik meglátogatott vár makettjét, faeszközöket faragtunk, középkori ételeket sütöttünk és főztünk. A lovasíjász bemutató nagy érdeklődést váltottak ki a diákok körében. Szívesen vettek részt a lovaglásban is. Ezek az élmények, közös programok még inkább elmélyítették a barátságokat, a kamaszok konstruktívan működtek együtt, a közös ismeretszerzés, a gyakorlati feladatok után eredményes projektet zártunk. A búcsúest volt itt is a leghangulatosabb, hiszen a tábortűz körül a közös éneklés, tánc oldott légkört biztosított.

A kiránduláshoz a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrtbiztosította az anyagi fedezetet, így a gyerekeknek anyagilag nem kellett hozzájárulniuk a kirándulás költségeihez.