Pontos idő, Névnap

napja lesz.

Legutóbbi képek

Erasmus+ Nemzetközi partnertalálkozó Románia-Botosani

2015. március 15-én 8 fős csapattal vágtunk neki az 520 km-re lévő Botosani városába tartó utazásnak. Az ERASMUS+ pályázat keretében megvalósult rövid távú diákcserében 4 fő vett részt: Nagy Norbert 9.AJ, Balogh Erik Renátó 9.F, Liptai Bianka 10.B valamint Radvánszki Lilla 11.B osztályos tanulók.

A hosszú út után, magyar idő szerint este 9 órára érkeztünk meg ebbe a 120 000 fős városba, amely Botosány megye székhelye is. Előre megbeszélt helyen – a Belvedere hotel előtt – fogadott minket a román delegáció. A fogadó családok és a diákok már várták tanulóinkat, és rövid búcsúzás után, mindenki a szálláshelyére ment.
Másnap egy nagyon színvonalas bemutatóval és kalács-kóstolással vette kezdetét a 2. rövid távú diákcsere, ahol már a pályázatban részt vevő országok francia, spanyol, holland, görög és litván képviselői is jelen voltak. Ezután kezdődött a munka a tanároknak és a diákoknak egyaránt. Nekünk, tanároknak az egész hetet felölelte azoknak a tevékenységnek a megbeszélése, pontosítása, amiket a pályázati feltételekben vállaltunk. A diákoknak a román partnerek dolgoztak ki különböző feladatokat, amelyek szintén szorosan kapcsolódtak a pályázatunkhoz. Természetesen arra is kerítettünk időt, hogy hétfő délután angol nyelvű idegenvezető segítségével megismerkedjünk a város nevezetességeivel, látogatást tegyünk a polgármesteri hivatalban.
Kedden folytatódott a munka. Minden partnernek két PowerPointos bemutatót kellett elkészítenie egy-egy pályázati témából francia és/vagy angol nyelven. Az általunk elkészített PPT-ket Lilla és Bianka prezentálta. A délelőtt további részében a város egy másik pontján lévő tanműhelyeket tekintettük meg, ezáltal bepillantást nyerhettünk a fogadó intézmény gyakorlati képzésébe. A délután hátralevő részében a munkáé volt a főszerep.
Szerda délelőtt kirándulást tettünk egy víztisztító telepre, ahol a folyóból átszivattyúzott vizet tisztították iható vízzé, majd a buceceai gáthoz, végül pedig egy szennyvíz-tisztítóhoz utaztunk. A délután további részében a projekteken dolgoztunk. 3 órakor egy meglepetést szervezett nekünk a román iskola, ahol néptáncosok léptek fel és tradicionális zenét adtak elő diákok. Egy kis finomsággal is kedveztek nekünk, helyi ételeket kóstolhattunk meg.

Csütörtökön, az egész napos kirándulás során ellátogattunk egy nevezetes fazekas-műhelybe, megtekintettük a Siret-folyót, bepillantást nyerhettük egy kolostor életébe (Sucevita).

Estére a román kollégák ünnepi vacsorával leptek meg minket.

A pénteki nap nagy része is munkával telt, majd délután átadták a jelenlétünket igazoló hivatalos dokumentumokat. Búcsút vettünk a partnerországok képviselőitől, a fogadó diákoktól, majd délután 5 órakor indultunk haza, Magyarországra.

A nyertes logó megálmodásáért és megalkotásáért köszönetet mondunk Kicska Gábor tanárúrnak, a biztonságos utazásért pedig Tóth Szabolcs tanárúrnak.