Pontos idő, Névnap

Auguszta
napja lesz.

Legutóbbi képek

AJKP Szakmai kirándulás és projekt hétvége Eger 2018. május 25-27.

2018. május 25-én szikrázó napsütésben indultunk útnak, hogy az előkészítős csoporttal felderítsük Egert és környékét. A diákok is izgatottan várták, hogy miket tartogat számukra ez a hétvége.

Első utunk Kerecsendre vezetett, ahol a Korona Gombaipari Társulás gombatermesztő üzemét látogattuk meg. Maga az üzem hatalmas területen fekszik és rengeteg, mintegy 600 embernek ad munkát egész évben. Maga az üzem három részből áll, van egy komposztáló üzeme, amelyben a gomba tulajdonképpeni ételét teremtik meg, van egy termesztő részleg, illetve egy csomagoló rész.
Nekünk az utóbbi kettőt sikerült megnéznünk, mivel a komposztáló részben a szagok mellett szigorú beléptetési szabályok vannak. Volt lehetőségünk mindent megnézni, gombát kóstolni, egy szóval élvezetes kis előadást hallhattunk az ország legnagyobb gombatermelő és értékesítő üzemében.

Bár az eső eleredt, ez nem szegte a kedvét a kis csapatunknak.

Rövid utazás után értünk a szálláshoz, ahol elfoglalhattuk a szobákat és finom ebéddel kezdődött a kaland Egerben. A szállásunk Eger központjában, a Dobó téren volt. Innen minden történelmi nevezetesség közel volt. A nap hátralevő része a városközpont felderítésével telt. Mozgalmas, élményekkel teli nap után jól esett a pihenés.

Másnap reggeli után elfoglaltuk az egri várat, ahol a török hódoltság kiállításain kívül érdekes időszakos (1. világháborús repülési) kiállításon és egy érdekes régészeti előadáson vehettünk részt (Drónok használata a régészetben). Az nap megkoronázásaként moziba mentünk, ahol a Deadpool 2. akció-vígjátékot néztük meg. A nap végén elégedetten tértünk nyugovóra.

Az utolsó napon reggeli után a Mcdonald’sban fogyasztottunk el egy ízletes tízórait, majd, mivel Eger környéke nemcsak a várról és a borról, hanem fürdőhelyeiről is híres, ezért záróprogramként a Demjéni termálfürdőben töltöttük el az elutazásig terjedő időt. A délutáni órákban fáradtan, de élményekkel telve értünk vissza a kollégiumba.

Baktalórántháza, 2018. június 15.