Pontos idő, Névnap

Europe, Budapest
2024. március 29. péntek
Auguszta
A Nap kel 05:31-kor,
nyugszik 18:19-kor.

Holnap
Zalán
napja lesz.

Legutóbbi képek






 




 

II. AJKP-s sportfoglalkozásos bennmaradásos hétvége

A 2015. nov. 06-08. között rendeztük meg a 2. AJKPS-s Bennmaradásos Sportos Hétvégét. A projekt mottójában jól tükröződik, hogy mi volt a fő célja a hétvégének: „ Nem az számít, hogy nyerünk vagy éppen vesztünk, még az se fontos, hogy jók vagyunk-e. Egyedül az számít, hogy játszunk-e.”  Ez maximálisan megvalósult.

Diákjaink jól érezték és belső késztetéssé vált számukra, hogy élményeket szerezzenek a játékokon, versenyeken keresztül. Motivációt éreztek a különböző szellemi és mozgáskultúra tanulásához, belső igényükké vált saját képességeiknek önálló fejlesztése. Minden helyzetben tudatosult a fair play, amit be is tartottak.
A projektben leírt nevelési célokat, feladatokat folyamatosan beépítettük a foglalkozásokba. Diákjaink aktívan, örömmel, motiváltan vetették bele magukat a hétvégi programokba.
Időrendi sorrendben ismertetem a hétvége eseményeit, benyomásait.
 
Péntek délután 15 órakor kezdődött megnyitó. Dihen Miklós és Lőrincz Mónika ismertette a hétvége programját és megtartottuk a balesetvédelmi oktatást. Utána átvonultunk az iskola tornacsarnokába, ahol közös zenés bemelegítést tartottam. Az aktivitásból és a jó hangulatból látni lehetett, hogy tetszett a diákoknak.
Az előzetes felmérés alapján 3 fajta sportfoglalkozáson, sportversenyen vehettek részt tanulóink. Tóth Beáta tanárnő vezetésével asztaliteniszezéssel, Dihen Miklós tanár úr szervezésében erőemeléssel és Lőrincz Mónika felügyeletével, teremfoci játékkal kezdhették a hétvégi sportolást.
 
Tóth Beáta tanárnő (asztalitenisz) összegzése:„Szép számmal jelentek meg ezen a szórakoztató foglalkozáson is. A gyerekek lelkesen segítettek összeszerelni az asztalokat, és kezdetét vehette a játék. Nagyon aktívak voltak, mindenki nagy örömmel játszott egyéni és páros játékban is. Nem a győzelem volt a legfőbb cél, hanem az, hogy mindenki önfeledten szórakozhasson. Úgy gondolom ez sikerült, és kicsit el tudtak szakadnia hétköznapi teendőktől.”
 
Dihen Miklós tanár úr (erőemelés) összegzése:„Az erősemberen két versenyszámban versenyezhetett a résztvevő 8 fő fiú és lány tanuló. Az első a fekve nyomás volt, ahol a lányok 25 kg-mal, míg a fiúk 50 kg-mal nyomtak fekve, mindenki amennyiszer tudott. A gyerekek nagyon fegyelmezettek, és maximálisan betartották a biztonsági rendszabályokat. Elmondható, hogy mindenki teljesen kiadott magából mindent, teljes erőbedobással versenyeztek. A másik versenyszám a súlytartás volt időre, ahol a lányok két darab 2,5 kg-os súllyal, versenyeztek. A másik versenyszám a súlytartás volt időre, ahol a lányok két darab 2,5 kg-os, míg a fiúk két darab 5 kg-os tárcsát tartottak oldalra addig, amíg bírták. A helyezések a helyezéspontok segítségével, egyenlőség esetén a testsúllyal dőltek el.
 
Az eredmények a következők voltak:
Lányok fekve nyomás:
·         I. helyezett Antal Viktória 10 ismétlés
·         II. helyezett  Lódi Enikő (testsúllyal) 6 ismétlés
·         III. helyezett Kapi Petra 6 ismétlés
Lányok súlytartás:
·         I. helyezett Kapi Petra 1 perc 32 másodperc
·         II. helyezett Antal Viktória 1 perc 12 másodperc
·         III. helyezett 55 másodperc
Lányok összesítés:
·         I. helyezett Antal Viktória
·         II. helyezett Kapi Petra
·         III. helyezett Lódi Enikő
Fiúk fekvenyomás:
·         I. helyezett Kiss Tamás (testsúllyal) 24 ismétlés
·         II. helyezett Balogh Erik 24 ismétlés
·         III. helyezett Balogh István 18 ismétlés
·         IV. helyezett Nagy Richárd 12 ismétlés
·         V. helyezett Demeter Roland 11 ismétlés
Fiúk súlytartás:
·         I. helyezett Kiss Tamás 4 perc 2 másodperc
·         II. helyezett Balogh István 3 perc 31 másodperc
·         III. helyezett Nagy Richárd 3 perc 1 másodperc
·         IV. helyezett Demeter Roland 2 perc
·         V. helyezett Balogh Erik 26 másodperc
Fiúk összesítés:
·         I. helyezett Kiss Tamás
·         II. helyezett Balogh István
·         III. helyezett Nagy Richárd
·         IV. helyezett Balogh Erik
·         V. helyezett Demeter Roland
 
Összességében minden tanulót megdicsérek, mert jól viselkedtek és aktívak voltak.”
A teremfoci lázba hozta a labdarúgást kedvelő fiatalokat. A két leánycsapat egymás ellen küzdve mutatta be tudásukat az erősebb nem számára. A fiúknak nagyon tetszett, hogy végre láthatják a kollégista lányokat játszani. Mindent beleadva szurkoltak és látták el őket edzői tanácsokkal. Tíz perces időközönként, folyamatos váltásban kergették a fiúk is a labdát. A négy csapat körforgásos rendszerben játszott. Igazi futball hangulatban repült el az idő. Sportszerű, fegyelmezett, önző játéktól mentes, vidám, de komoly játékban volt részünk.
A nap egy jó ízű vacsorával, majd szobaszilenciummal folytatódott.
Az este utolsó programja a filmvetítés volt, ami egy sport tárgyú film volt. Mike Tyson nehézsúlyú ökölvívó világbajnok életét dolgozta fel. A filmválasztás oka, hogy Mike is szegény gyerekként indult, de a sport segítségével ki tudott törni a helyzetéből, és a sorsán tudott változtatni.
Összegezve a péntek délutánt, igazi „örömsport” volt. Mindenki megtalálta a neki tetsző foglalkozást, ahol képességének, ügyességének megfelelően aktívan részt is vett benne. A filmvetítés elkezdése után néhány perccel azok is figyelmesen kezdték nézni a filmet, akik már álmosan vagy fáradtan ültek le.
 
Szombat délelőtt 9- 12 óráig a gyerekek airsoft foglalkozáson vehettek részt körforgásszerűen a tornacsarnokban, ami nagy tetszést aratott. Volt, aki többször is megpróbálkozott a megadott pályán végigmenni, ezzel is javítva az idejét. Akinek a legrövidebb idő alatt sikerült teljesíteni a feladatot, az lett a legügyesebb airsoft-os versenyző.
 
A hideg, nyirkos, ködös időjárás ellenére nagy érdeklődés övezte a lovaglást. 10-12 tanuló lovagolhatott másfél órás váltásban. Olyannyira népszerű volt, hogy még azok a tanulók is, akik nagyon félnek a lovaktól, kipróbálták ezt a csodálatos sportot. Nemcsak felejthetetlen élményt nyújtott a lovaglás, de a ló és lovasa közt kialakuló harmónia, a félelem leküzdése, a saját gátjaink áttörése tette teljessé a délelőttöt.
 
 Miután a diákok elfogyasztották szombati ebédjüket, választhattak több délutáni program közül is. Mozi délután, bowling-verseny a nyíregyházi Pláza Fun City Bowling Klubjában vagy fürdőzés Nyíregyházán, az Aquarius Élményfürdőben.
Kenéz Andrásné tanárnő és Gábor István tanár úr (Sóstói Élményfürdő) összegzése:
„A fürdőben nagy élvezettel vették birtokukba a fiatalok a különböző csúszdákat, a termál- és a hullámmedencét, vagy csak sodródtak az árral az örvénylő medencében. Mikor már kellően kimerültek a csúszdázástól, megfáradt izmaikat a termálvíz gyógyító melege kényeztette. Mindenki arcán mosoly ült, ahogy a szabad ég alatt a gőzölgő gyógyvízben a dögönyöző alatt ültek sorban. Kellemesen elfáradva utaztak vissza a kollégiumba, ahol egy kiadós vacsorát követően a hagyományossá vált diszkóval zárták a napot.”
Az itthon maradt diákok Pályi Tamás tanár úrral töltötték el a délutáni órákat. Az első felvonásban oktatófilmet néztek: Járai Zsigmond volt MNB elnök, ipari miniszter előadását „Tudj meg többet a pénzügyekről!” címmel, blokkonkénti megbeszéléssel. Egy kis levegőzés és kötetlen beszélgetés után jött a várva várt szórakoztató film, ami kapcsolódott az oktatófilmben látottakhoz és hallottakhoz. A film címe: Jack Reacher, Tom Cruise játszotta a főszerepet.
Pályi Tamás tanár úr (pályaorientáció) összegzése:„A 90-es évek előtti rendszer nem igényelte a többszöri pályamódosítást, munkát mindenki talált. Az oktatás nem érezte szükségét annak, hogy a munkaerő-piaci igényeket kövesse, hiszen az tulajdonképpen nem is működött.De mi a helyzet ma? Az elmúlt évtizedek alatt a világ hatalmas változáson ment keresztül, s ezek a változások napjainkban is folynak, újabb és újabb kihívások elé állítva minket. Merőben más elvárásokkal szembesül a pedagógus, a szülő, a munkát kereső fiatal. A bevezető indító kérdése ma már kevesebbszer hangzik el, s a pályaválasztás előtt álló fiatalokhoz intézett kérdés - „Mi szeretnél lenni?” – is jelentőségét vesztette a dinamikusan változó munkaerő – piaci körülmények között. Ma már nem lehet elvárni a tanulóktól, hogy életük során csupán egyetlen foglalkozásuk legyen. Sikeres az a tanuló lehet, aki képes megtanulni az alkalmazkodást a munkaerő-piaci feltételekhez. Az oktatási intézmények szerepe megnő ebben a folyamatban, hiszen a munka előtti éveket itt tölti a fiatal, így az iskolának kell felkészítenie őt a különböző elvárásokra. A jelenség másik vonzata, hogy ha nem így történik, akkor nagy eséllyel lesz a pályakezdő munkanélküli, ezért ezekbe az iskolákba a szülő nem fogja küldeni a gyermekét, amely akár az intézmény létét is veszélyezteti. Természetesen ebben az időszakban nem csupán az iskolának, hanem a szülőnek, a szülői háttérnek is jelentős szerepe van. Elkerülhetetlen tehát a diák – intézmény – szülő együttműködése annak érdekében, hogy sikeres, megújulni képes pályakezdő fiatal lépjen be a munka világába.
 
·         Fontos és ajánlott lenne középiskolákban általánosan bevezetni a gyakorlatban is alkalmazható pénzügyi ismeretek oktatást, melyet a NAT is tartalmaz, de fontos egy olyan kivitelezés megvalósítása, ahol a hangsúly a gyakorlatiasságon van. Ennek formája akár egy tanóra, akár egy néhány alkalmas délutáni kötetlen tréning lehetne.
·         Ott, ahol már van pénzügyi oktatás, szükséges lenne a gyakorlatiasság növelése.
·         Fontos a pénzügyi ismereteket oktatók képzése. A problémákból látszik, hogy ez nem oldható meg egy matematika óra keretén belül, mert a pénzügyi ismeretek oktatása több mint számítások oktatása. Miután a diákok 40 százaléka az otthon látottakra próbál támaszkodni, az elért teszt eredményük gyenge, de sejtésünk szerint a felnőtt lakosság gyakorlatban alkalmazható pénzügyi ismeretei is hiányosak. Ebből fakadóan fontos a diákokat pénzügyi ismeretekre oktató felnőttek továbbképzése.
·         Fontos, hogy egy-egy probléma taglalásakor (például infláció, államadósság) a diákoknak legyenek elképzelései a jelenséget mérő statisztikai adatokról és Magyarország helyzetéről nemzetközi perspektívában.”
Elérkezett a vasárnap. A reggeli és a szobák, a szintek takarítása után négy különböző foglalkozáson vettek részt a bennmaradt diákok. Tanulásmódszertan – Kaluczki Gyula, Önismeret – Ignáczi Zsolt, Kézműves foglalkozás – Korpás Zoltánné, Pszichológiai foglalkozások - Foderné Kalán Edina. Ezeken a foglalkozásokon az elmét, a gondolkodást, az emberi lélek sokszínűségét a kézügyességet és a   kreativitást lehetett megismerni, megtanulni, fejleszteni, gyakorolni.
 
Korpás Zoltánná tanárnő (kézműves foglalkozás) összegzése:
„A néphagyományok feltárása egyáltalán nem szakmai ügy. Fontos feltétele ez a nemzeti, illetve nemzetiségi önismeretnek, létezésnek, az emberiség közös kulturális kincsestárához való méltó hozzájárulásnak”        Kós Károly
„A fenti idézet tükrében folyt a kézműves foglalkozás, amelynek témája csuhéból fali dísz készítése. A gyerekek több évfolyamból jöttek, vegyesen lányok és fiúk. A munka folyamán megismerkedtek a csuhé tulajdonságával, felhasználásával. A lányok a csuhévirág megmunkálását tanulták lépésről-lépésre, a fiúk szőlő venyigéből készítették el a falikép alapját, de szívesen ültek a virágkészítéséhez is. A foglalkozás végére szebbnél szebb munkadarabok kerültek ki a kezeik közül. A foglalkozás jó hangulatban zajlott, amivel a közösségi szellem is fejlődött. A csoportok türelmesen, kitartóan dolgoztak. Az elkészült produktumot büszkén, örömmel helyezték ki a folyosó falára.”
 
Fodorné Kalán Edina tanárnő (pszichológiai foglalkozás) összegzése:
„Kitűzött célok voltak:
1.      érzelmi intelligencia fejlesztése
2.      reális önismeret, önbecsülés kialakítása
3.      empatikus képesség kialakítása, fejlesztése
4.      csoport-összetartozás növelése
5.      kommunikációs készség fejlesztése
Módszerek: célzott beszélgetés, társasjáték
Foglalkozás menete:A tanulók négy csoportban vettek részt a foglalkozásokon, melyekre véletlenszerűen lettek beosztva, így vegyes csoportok alakultak ki. Ennek előnye volt, hogy jobban megismerhették egymást, illetve az alsóbb évfolyamosok is ráláthattak a felsőbb éves tanulók továbbtanulási terveire, illetve megismerhették a jelenlegi lehetőségeket. Azt tartottam a legfontosabbnak, hogy a diákok ne egy szokványos hétköznapi, frontális előadáson vegyenek részt, hanem oldottabb hangulatú, valóban fejlesztő hatású, és mindenekelőtt hasznos legyen ez a foglalkozás. A Lélekpillangó nevű pszichológiai társasjátékot mutattam be. A fejlesztő kártyák használatával minden gyerek szerepelt, aktívan részt vett a foglalkozáson. Azok a gyerekek is bekapcsolódtak, akik egyébként nem igazán szoktak beszélni, és a válaszukra minden esetben pozitív megerősítést kaptak. Én úgy gondolom, tartalmas délelőtt volt, és megemlíteném, hogy a tanulók végig fegyelmezetten viselkedtek.”
 
Kaluczki Gyula tanár úr (tanulásmódszertan) összegzése:
A foglalkozásokon a tanulóink a következőket sajátíthatták el:
  • elemi tanulási technikák
  • a tanulási stílus jellemzői: fiziológiai, pszichológiai, érzelmi, szociológiai, környezeti
  • hatékony tanulás jellemzői: belső motiváció, pozitív önértékelés, rugalmasság, ötletgazdagság
  • tanulási stratégiák: mélyre hatoló, szervezett, reprodukáló
  • tanulási stílusok: auditív, vizuális, mozgásos, társas, egyéni, impulzív, mechanikus
 
A tanulók megismerték a tanulási stratégiákat és remélhetőleg hatékonyan alkalmazzák a különböző tanulási stílusokat. Diákjaink a foglalkozások során érdeklődőek és aktívak voltak.
 
 
A kollégákkal egyetértve elmondhatom, hogy a projekt eredményesen zárult. Nem csak nekünk volt pozitív hatással az együtt tevékenység, a sportolás, de diákjaink döntő többségének is tetszett a hétvégi bennmaradás és a programok. Megvalósultak a projekttervben kitűzött feladatok. Több tanuló jutott olyan élményekhez, amit a családi körülmények eddig nem tettek lehetővé.
A projekt eredményei is fényesen bizonyítják, nem dolgoztunk hiába!
 
Baktalórántháza, 2015. nov. 11.
 

Lőrincz Mónika
  projektfelelős
 

EASZC


INGYENES SZAKMAI KÉPZÉSEK!!!
 

IGÉNYFELMÉRÉS



 

 
 

Webmail, Kréta belépés

 

Nemzeti Tehetség Program